Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositoriobce.fepecs.edu.br/handle/123456789/1199
metadata.dc.type: | Artigo de Periódico |
Title: | Enfermagem no contexto da hipertermia maligna: revisão integrativa |
metadata.dc.creator: | Oliveira, Michelle Alves Felix, Carolina Almeida Corgozinho, Marcelo Moreira |
metadata.dc.description.resumo: | Objetivo: descrever, a partir da literatura, o perfil das publicações sobre enfermagem na hipertermia maligna. Método: trata-se de revisão integrativa com orientações do Preferred Reporting Items forSystematic Reviews and Meta-Analyses (Prisma), nas bases de dados da Literatura Latino-americana e do Caribe em Ciências da Saúde (Lilacs), Scientific Electronic Library Online (SciELO), e Medical Literature Analysis and Retrieval System Online (Medline).Os descritores formam “hipertermia maligna” AND “enfermagem” e “malignant hyperthermia” AND “nursing”; com amostra consitituída de onze textos eleitos estritamente quando referissem à enfermagem no contexto da hipertermia maligna. Resultados: com o perfil das publicações foram eleitos três eixos temáticos, a saber: suscetibilidade genética e risco à hipertermia maligna; sinais, sintomas e recursos para a intervenção na hipertermia maligna; e educação e treinamento aos profissionais da enfermagem diante da hipertermia maligna. Conclusão: a preparação e o treinamento da equipe de enfermagem torna-se importante estratégia no enfrentamento da hipertemia maligna. Além disso, a incorporação de aprendizagem baseada em simulação, ainda nos cursos de graduação, fornece uma experiência consistente e aumenta a segurança do paciente. |
Abstract: | Objective: To describe,from the literature, the profile of publications on nursing inmalignant hyperthermia. Method: this is an integrative review with guidelines from the Preferred Report Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis (Prism), in the databases of the Latin American and Caribbean Health Sciences Literature (Lilacs), Scientific Electronic Library Online (SciELO), and Online Medical Literature Analysis and Recovery System (Medline).The descriptors form “malignant hyperthermia” AND “nursing” and “malignant hyperthermia” AND “nursing”; with a sample consisting of eleventexts chosen strictly when referring to nursing in the context of malignant hyperthermia. Results: as aprofile of publications, three thematic axes were chosen, namely: genetic susceptibility and risk to malignant hyperthermia; signs, symptoms and resources for intervention in malignant hyperthermia; and education and training for nursing professionals in thetreatment of malignant hyperthermia. Conclusion: the preparation and training of the nursing staff becomes na importante strategy in dealing with malignant hyperthermia. In addition, an incorporation of simulation-based learning, even into undergraduate courses, provides a consistent experience and in creases patient safety. |
Keywords: | Hipertermia maligna Enfermagem Centros cirúrgicos Revisão integrativa |
metadata.dc.subject.cnpq: | CNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM |
metadata.dc.language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Escola Superior de Ciências da Saúde |
metadata.dc.publisher.initials: | ESCS |
Citation: | OLIVEIRA, M. A.; FELIX, C. A.; CORGOZINHO, M. M. Enfermagem no contexto da hipertermia maligna: revisão integrativa . Health Residencies Journal - HRJ, [S. l.], v. 3, n. 14, p. 1125–1146, 2022. DOI: 10.51723/hrj.v3i14.329. Disponível em: https://hrj.emnuvens.com.br/hrj/article/view/329. Acesso em: 1 ago. 2024. |
metadata.dc.rights: | Acesso Aberto |
URI: | https://repositorio.fepecs.edu.br:8443/handle/123456789/1199 |
Issue Date: | 6-Jan-2022 |
Appears in Collections: | Centro Cirúrgico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
demetrio,+329-Texto+do+artigo-1562-1-10-20220106+(1).pdf | ARTIGO_HRJ_RES_enfermagemnocontextodahipermia | 337,83 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.